CosmoSkin - Prvá vesmírna kozmetika


Prvá vesmírna kozmetika špeciálne vyvinutá pre extrémne sucho a nulovú gravitáciu. Cieľom vesmírnej kozmetiky je pomôcť aj s momentálnymi problémami Zeme a prísť s novými nápadmi, ako znížiť odpad a zvýšiť efektívnosť. Keďže kozmetika bude vyvinutá pre extrémne sucho, je možné, že v budúcnosti bude potrebná aj tu na Zemi. 

Vesmír

Japonské spoločnosti ANA Holdings Inc. a Pola Orbis zahájili spoločný projekt s cieľom vyvinúť prvý rad kozmetiky na svete, ktorý bude vhodný na použitie vo vesmíre. Spoločnosť ANA Holdings Inc. sa zaoberá leteckou dopravou a poskytne lietadlo, v ktorom dokážu nasimulovať podmienky vo vesmíre. Poznáte kozmetiku H2O+? Jej výrobcom je spoločnoť Pola Orbis. Pri vyvíjaní vesmírnej kozmetiky sa zameriavajú na zníženie odpadu a zvýšenie použiteľnosti.

Obe spoločnosti vkladajú veľké nádeje do rýchlo sa rozvíjajúcej oblasti vesmírneho cestovania. Cieľom kozmetiky s názvom CosmoSkin je vytvoriť kozmetiku, ktorá bude na pokožke príjemná aj v podmienkach extrémneho sucha a nulovej gravitácie a urobí život vo vesmíre pohodlnejším. Kozmetika sa bude zameriavať aj na duševné a fyzické zdravie.

Nájdete ju už na stránkach Notino či Vivantis? Vesmírna kozmetika zatiaľ v predaji nie je, ale spoločnosti by chceli túto kozmetiku uviesť na trh už v roku 2023, keďže realita komerčného vesmírneho turizmu je na obzore. Spoločnosť SpaceX, ktorú založil Elon Musk, chce vyslať turistov na 10 dňovú cestu na medzinárodnú vesmírnu stanicu koncom roku 2021 a do roku 2023 plánuje ponúknuť prehliadku Mesiaca.

Suchá popraskaná pôda

Vesmírna technológia pomôže vyriešiť problémy na Zemi

Obe spoločnosti musia riešiť nie len bežné výrobné postupy, ale aj brať ohľad na problémy, ktoré sa týkajú života na kozmickej lodi, ako je duševné a fyzické zdravie a znižovanie odpadu. Inovatívny prístup riešenia týchto problémov v budúcnosti pomôže zlepšiť aj každodenný život na Zemi.

Veria, že extrémne podmienky vo vesmíre ich prinútia hľadať nové nápady a riešenia, ktoré môžu zlepšiť použiteľnosť produktov a minimalizovať plytvanie.